tisdag 7 maj 2013

Inför den gemensamma handledningen

Jag har genom alla idéer som jag fått under denna kursens gång tänkt på hur man får ut någonting känslomässigt, tankemässigt och rent objektmässigt. Till slut, kom jag fram till en idé, vilket jag fortfarande jobbar på, och det är en öppen bok och ur denna ska det komma ut något.
Den centrala tanken som jag vill få fram är att ur böcker får författarna ut till världen så många saker som känslor, tankar, erfarenheter, beskrivningar av bilder osv. Då tänkte jag att jag kunde skapa en bok som får liv, som får ut någonting, och min slutliga idé är att ha en kulle kan man beskriva det som, och uppe på den, finns det ett huvud, som kommer ut. Detta huvud med en hjärna såklart ser över verkligheten och har koll på saker och ting och i denna bok har han nedskrivet allting precis som det är utifrån honom och hans omvärld. Varje människa på denna jord har sin egen bok, där det står allt om sina egna tankar, erfarenheter och så vidare och det personligt, olika från individ till individ. Med ordet bok refererar jag till människans livshistoria.

Jag har tänkt ställa mitt arbete på ett podium som superduperempis har lånat ut till mig (alltså Emelie).

Belysning eller ljud har jag inte tänkt på än och jag tror inte att det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar