torsdag 2 maj 2013

Jag har kommit på en ny idé som jag kommer hålla fast vid.

Jag jobbar numera med en 3-dimensionell form. Jag håller på att skapa en bok som är öppen i mitten och ur denna ska det komma ut något. Jag har spekulerat länge kring vad det är som ska komma ut. I början tänkte jag att det skulle få komma ut vad som helst, precis vad som helst, som min fantasi skapar. Men sedan tänkte jag att det kanske inte är såcinspirerande för mig, jag vill att det ska få en mening.
Så nu istället tänker jag att jag och några andra ska få komma ur boken. Små människor som jag ska göra av lera.
Tanken min är att när man skriver ner sina tankar alternativt hur man känner i vardagen får man ut det och då läser man vad det är man har tänkt eller känt. Istället för att skriva om det, vill jag hellre få ut det från boken. Vad jag/vi känner är inte väsentligt men själva kopplingen att man får ut det man tänker eller känner på något sätt är det viktigaste. Det låter kanske komplicerat men associationen ligger mellan mig/andra och boken. Boken är den som gör att det skriftliga och exit kommer i bilden.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar